İmplant Bir Çözüm mü ?

Ağız içerisinde olmayan bir veya birden fazla diş için uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bu yöntem protez ve diğer kök hücre tedavilerinden daha sağlamdır.İmplant bir çözüm yoludur.Fakat her hastalıkda olduğu gibi dikkat edilmez bakımı yapılmaz ise implant zarar görebilir..

İmplant olmanın riskli olduğu ya da tavsiye edilmediği durumlar vardır. Bu durumlar şu şekilde sıralanır;

Kontrol altına alınamayan diabeti olan hastalar. Bu hastalarda kan şekerinin çok yüksek olması nedeni ile iyileşme kapasitesi çok düşüktür ve enfeksiyon kapma oranı fazladır. Bu nedenle tedavi görmeyen yani doktor tarafından kontrol altında olmayan şeker hatalarına implant uygulaması yapılmaz ancak kan şekeri düzenlendikten ve normal seyrine döndükten sonra implant yapılabilir. Bu nedenle hastanın ve doktorun takibi önemlidir.
Yine aynı şekilde kontrol altında olmayan yüksek tansiyon ve kalp hastalarına da implant uygulaması tavsiye edilmez. Bu hastaların düzenli ilaç kullanımı sonucu tansiyonları normal düzeyde olursa implant yapılabilir. Kalp hastaları ise yine aynı şekilde düzenli doktor kontrolü ile ve kan sulandırıcı ilaçların durumuna göre implant hastası haline gelebilirler.
  Ağız hijyeninin çok kötü olması nedeni ile ağızdaki dişler ve dişetlerinin sağlıksız olduğu kişilere de implant yapılması uygun değildir. Çünkü implantın uzun süre kullanılabilmesi için ağız hijyeni çok önemlidir. Yetersiz bakım sonucu dişlerini kaybetmiş bir kişi yine yetersiz bakım sonucu implantlarını da kaybedebilir. Bu nedenle implant uygulanmadan önce ağzın sağlıklı bir hale gelmesi ve implant yapılacak kişinin de ağız bakımını iyi yapıyor olması sağlanmalıdır. Bu durum sağlandıktan sonra implant tedavisi rahatlıkla yapılabilir.
 Aşırı sigara tüketimi olan kişilerde özellikle günde 2-3 paket sigara içenlerde implantın başarı oranı çok düşüktür. Sigara dumanı ağız içerisindeki ısıyı arttırdığı için iyileşmeye yardımcı hücrelerin ölümüne sebep olmaktadır. Ayrıca yine dumanda bulunan zehirli maddeler implant yüzeyine yapışarak kemik-implant kaynaşmasını engellemektedir. Bu nedenle implant tedavisi süresinde sigara içilmesi tavsiye edilmemektedir. Aşırı sigara içen kişilerin de eğer mutlaka implant yapılması gerekiyorsa sigara kullanımını azaltması ya da bırakması implantın başarı şansını arttırır.
Kemoterapi ya da radyoterapi gören kişilerde de yine iyileşme kapasitesi düşük olduğundan implant uygulaması yapılmaz. Ancak bu kişilere de tedavileri bittikten 1 yıl sonra doktorlarının da onayı alınarak implant tedavisi uygulanabilir.