İmplant Teşhis ve Tedavi

İmplant Gerektiren Durumlar

İmplant günümüzde eksik dişlerin yerine doğal görünüm vermek için uygulanan en iyi alternatiflerdendir. İmplant edilen diş ağız yapısına uygun, köprü ve protez dişlere göre daha iyi bir konuşma ve çiğneme işlemi sağlar. Ve diğer protezlere göre daha doğal bir görüntü verir.

İmplant tedavisi, bir eksik diş, birden fazla eksik diş veyahut tüm dişlerin eksik olması durumunda uygulanabilir bir tedavi yöntemidir. Kemik gelişimi tamamlanmış her yaştan insan için uygun bir tedavidir. İmplant ın planlanması özenli bir şekilde konuda deneyimli/uzman kişiler tarafından yapılması gerekir. Önemli olan çenedeki kemik yapısının implanta uygun olmasıdır.

İmplant tedavisi yapılırken öncelikle;

1. Hastanın yaşı,

2. Sağlık durumu,

3. Kullandığı ilaçlar,

4. Gördüğü tedaviler

5. Daha önce geçirmiş olduğu ameliyatlar,

6. Daha önce görmüş olduğu diş tedavileri,

7. Sigara kullanımı,

8. Alkol kullanımı

ve benzeri birçok etkenler göz önünde bulundurulmalıdır. Hastada kalp,diabet,tansiyon ya da diğer genel hastalıkların olup olmadığı öğrenilmeli ve gerek duyulduğunda doktoru ile iletişim halinde olunması gerekir.

Bu aşamalar ardından;

İmplant tedavisi olacak hastanın ağız içi muayenesi ve röntgen bulgularının değerlendirilip incelenmesidir. Dişlerin veya hiç diş yoksa çenelerin birbiriyle olan pozisyonlarının detaylandırılması implantların doğru yerlere doğru şekilde yerleştirilmesi yönünden büyük önem taşır. Dişetinin sağlıklı ve ağız hijyeninin iyi olması da implant için çok önemlidir. Bu nedenle implant planlaması yapılırken bunlara da dikkat edilmesi ve tedavilerinin yapılması implantın başarı şansını arttırmaktadır. Ağız içi muayeneden sonra yapılan röntgen muayenesi ile kemiğin durumu değerlendirilir ve eğer kemik uygunsa implant planlaması yapılır. Yaş, erken diş kaybı ya da başka bir nedenle oluşan kemik kaybı durumlarında ise öncelikle kemik oluşturma teknikleri kullanılarak bölgede kemik oluşturma ve sonrasında implant yapma planlanır.

Bütün bu değerlendirmelerden sonra hastaya bir şekilde bilgi vermek, implant tedavisi olacak kişinin tedavinin her aşamasında hasta-hekim işbirliği içinde olmasıyla implant tedavisinin daha  başarılı olmasında büyük bir etken sağlar.